Apulien

Ojojoj, oktober… Hvor blev du af? Der har været travlt i min lille virksomhed, så jeg har haft brug for at fokusere på arbejdet, og det har bloggen lidt under. Jeg er fuldbooket frem til jul, som det ser ud nu! Helt utroligt og skide herligt.

Nå men, for en måned siden(!) kørte jeg rundt i Italien med min mand og min svigerinde og hendes kæreste. Og det var ligeså kulhydratrigt som man kunne forestille sig.

Vi fløj til Rom og efter en mindre biludlejningskrise (læs: vi fik ikke lov til at leje den bekvemme bil vi havde bestilt, og måtte tage en taxi til en anden lufthavn, for at hente en lille turkis minibil hos et andet firma…) kørte vi sydpå mod Italiens støvlehæl: Apulien.

Det er en 5 timers køretur i alt så vi overnattede på det her hyggelige hotel i en lille by på halvvejen, hvor vi fik en god pizza til aftensmad på det lokale pizzeria. Hej Italien! Hej gluten! Jeg er så taknemmelig for min glutenglade mave.

Vel fremme i Apulien spiste vi frokost på et Osteria i Trani (pasta, selvfølgelig). Det var tilfældigt at vi stoppede her, men byen virkede super fin. Det blev bare frokost og en lille gåtur rundt for denne gang.

Den første gelato indtogs i Giovinazzo, som viste sig at være en utroligt fin havneby.

Her nød vi eftermiddagssolen ved fortet og var lykkelige for endelig at føle det var sommer, nu når Skandinavien ikke leverede i år.

De første Apulien-overnatninger spenderedes i Monopoli. En lille havneby øst for Bari. Her boede vi i en fin Airbnb med smuk udsigt.

Og smukke italienske gulve. ♡

Monopoli var en rigtig dejlig by at bo i, kunne sagtens have boet her længere end de to nætter vi var der. Der var masser af gode restauranter, vinbarer og gode bademuligheder. Og bare meget charmerende generelt.

Efter den første overnatning tog vi på halvdagsudflugt til Polignano a Mare, som var den første by jeg googlede mig frem til og savlede over billederne af. Vi havde egentlig tænkt vi ville bo her først, men kunne ikke finde et passende Airbnb, og vi var heldigvis enige om, at vi syntes det var bedre, at vi var endt i Monopoli.

Polignano a Mare var dog bestemt et besøg værd og på en dag med sol er der sikkert helt fantastisk at bade i den ikoniske bugt!

Denne lille gule bil var tydeligvis højt elsket af den ældre herre som ejede den. Han kørte rundt i kvarteret hele tiden og den var parkeret et nyt sted, hver gang vi fik øje på den. Så fint!

Resten af Apulien-billederne og dertilhørende berettelse kommer forhåbentlig i løbet af ugen. ♡